Elektrikli
nəqliyyat vasitələri 2018-ci ildə Norveçdə satılan bütün yeni avtomobillərin 31
%-ni təşkil etmişdir. Bu, dünyada ən yüksək nisbətdir. Bu kiçik ölkənin
ambisiyalı bir məqsədi var - 2025-ci ilədək benzinlə işləyən mühərriklərdən
tamamilə imtina etmək ...
Maşınların
gələcəyi elektrik mühərrikləridirsə, Norveç bu gələcəyin necə görünəcəyinə
yaxşı bir nümunədir. Oslo küçələrini gəzərkən yoldan keçən çox sayda Tesla
avtomobili diqqəti cəlb edir. Həqiqətən, Norveç Avropanın ən böyük Tesla
alıcısıdır. Keçən il Amerika istehsalı ora 8600-dən çox maşın verdi. Norveç
bazarında yeni "Tesla Model 3" çıxdıqda satılan avtomobillərin
sayının kəskin artacağı gözlənilir.
Ancaq məsələ
yalnız "Tesla"-da deyil. Norveçdə, keçən il daha bir rekord -
tullantısı olmayan nəqliyyat vasitələrinin satışı baş tutdu. Buraya yalnız
Tesla Model S və ya Nissan Leaf kimi batareya ilə işləyən avtomobillər deyil, həm
də hidrogen əsaslı yanacaq elementləri ilə işləyən avtomobillər də daxildir.
2018-ci
ildə Norveçdə qeydiyyata alınan bütün yeni avtomobillər arasında demək olar ki,
üçdə biri milimal tullantılarına malikdir. Bir il əvvəl bu göstərici 21 faiz
idi. Norveç Trafik Məlumat Xidməti (OFV), 2017-ci ilə nisbətən yaşıl avtomobil
satışlarının 40 faiz artdığını söylədi. Beləliklə, Norveç yollarında iki milyon
avtomobildən 10 faizi ekoloji təmiz avtomobillərdir.
Almaniyanın
şimal qonşuları ilə müqayisədə qazandığı uğur o qədər də təəccübləndirici deyil
- baxmayaraq ki, Almaniyada 2018-ci ildə minimal tullantıları olan avtomobillərin
satışı rekord 43 faiz artdı. Çünki, ümumi saya nisbətdə bu, keçən il satılan
bütün avtomobillərin yalnız bir faizini təşkil edəcək.
Norveçin
müvəffəqiyyətinin sirri həm milli, həm də yerli tətbiq olunan səxavətli dövlət
imtiyazlarıdır. Birincisi, elektromobillərə ƏDV (Əlavə Dəyər Vergisi) və
avtomobil alış vergisi verilmir. Beləliklə, Norveç bazarında elektrik mühərrikli
Volkswagen eGolf benzinlə işləyən adi Golf versiyasından xeyli ucuzdur.
İkincisi,
ölkə daxilindəki bələdiyyələr yaşıl avtomobil sahiblərinə pulsuz park etməyə,
avtomobillərini pulsuz elektriklə yükləməyə və hətta bəzi yerlərdə ictimai nəqliyyat
üçün xüsusi zolaqlardan istifadə etməyə imkan verir. Eləcə də, Norveçdəki
elektrikli nəqliyyat vasitələrinin sahibləri bərə keçidlərində, yol istifadəsində
və dayanacaqda endirimlərə malikdirlər.
Nəhayət,
Norveçdə adi avtomobillər həmişə olduqca baha olmuşdur. Bu o deməkdir ki, hökumət
yaşıl avtomobil modellərini "ucuzlaşdırmaq" üçün ətraf mühiti çirkləndirən
avtomobillərə vergini kəskin şəkildə artırmağa məcbur deyildi.
Norveçin
Həyat və Texnologiya Universitetinin (NTNU) professoru Marianne Ryghaug deyir:
"Norveçin sıfır tullantılı maşın siyasəti siyasətçilərimiz üçün qürur
mövzusuna çevrildi. Biz istehsalçıları elektrikləşdirilmiş nəqliyyat vasitələri
ilə təcrübə aparmağa təşviq edən məkana çevrilirik. Bu istehsalçıları növbəti
yeniliklərə və istehlakçı təcrübəsinin yaxşılaşdırılmasına yönəldir."
Bəlkə də
Norveçin elektrikli nəqliyyat vasitəsindəki müvəffəqiyyətinin ən diqqətəlayiq
nümunəsi ümumi yeni avtomobil satışlarının 7 faiz aşağı düşməsidir. Yol Hərəkəti
Məlumat Xidməti xəbər verir ki, bir çox alıcılar yeni avtomobil alışını özlərinə
uyğun elektrikli avtomobil seçə biləcək qədər təxirə salırlar.
Baş nazir
Erna Solbergin başçılıq etdiyi hazırkı sağ mərkəzçi hökumət, 2021-ci ildə
keçiriləcək növbəti seçkilərə qədər böyük vergi güzəştlərini davam etdirəcəyini
vəd etdi. Ancaq bəzi kiçik imtiyazlardan tədricən imtina etməyə ehtiyac olacaq.
Məsələn,
Oslo elektromobillər üçün avtobus zolaqlarının istifadəsini məhdudlaşdırmaq qərarına
gəldi. Bunun edilməsi ictimai nəqliyyat sürücülərinin çoxsaylı elektrikli nəqliyyat
vasitəsinin hərəkətə mane olduğu ilə bağlı şikayət etməyə başladıqlarından
sonra zəruri oldu. İndi elektrikli nəqliyyat vasitələrinin sahibləri yalnız salonda
sərnişinlər olduqda sərnişinlər üçün avtobus zolaqlarından istifadə edə biləcəklər.
Ən əhəmiyyətli
dəyişiklik pullu yollarda pulsuz səyahətin ləğvi oldu. 2019-cu ilin əvvəlindən
elektrikli avtomobil sürücüləri adi nəqliyyat vasitələrində tutulan rüsumun
yarısını ödəməlidirlər. Bu rüsumun həcmi növbəti 5 il ərzində artmağa davam edəcək.
Əyalət məclisinin
üzvü Annette Solli Norveçin ictimai telekanalı NRK-ya bəyanət verdi:
"Yollarımızda elektrikli maşınların sayı getdikcə artdığı üçün imtiyazlar
da gec-tez azalacaq." Oslo ilə sərhəddə yerləşən Akershus bölgəsindəki
elektromobillərin sayı ölkədə ən yüksək göstəricilərə malikdir.
Bununla
belə, siyasətçi bu günə qədər bütün imtiyazların ləğvi məsələsinin müzakirə
edilmədiyini vurğuladı: "Onların işə yaradığı açıqdır. Minimal
tullantıları olan maşınlarımızın sayı daha çoxdur və bu çox vacibdir. Düşünürəm
ki, imtiyazların azaltması məqsədimizə çatana qədər davam etməyəcək." Və
bu məqsəd çox iddialı səslənir: 2025-ci ilədək ölkə, daxili yanma mühərriki
olan yeni avtomobillərin satışından tamamilə imtina etmək istəyir.
Mənbə: ecology.md
Tərcümə edən: Rövşən Nəzərov
Комментариев нет:
Отправить комментарий