Külək dəyirmanları və elektromobillər ən dəhşətli duman
buraxan İES-dən (İstilik Elektrik Stansiyası) daha çox təbiətə zərər verə bilər.
Hakerlər
İqlim Dəyişikliyiylə bağlı Hökumətlərarası Panel (IPCC) ilə əməkdaşlıq edən elm
adamlarının yeni yazışmalarının bir hissəsini paylaşaraq dünya ictimaiyyətini
bir daha "sevindirdi". Yazışmalar qlobal istiləşməyə qarşı mütəşəkkil mübarizənin
nəticədə ümumi yoxsulluğa səbəb olacağı diqqətəlayiq bir nəticə ilə tamamlanır.
2030-cu ilə qədər bəşəriyyət istixana qazları tullantılarının verdiyi zərəri
aradan qaldrımaq üçün yaşıl texnologiyalara 37 trilyon dollar (yəni 37.000
milyard dollar) xərcləməli olacaq. Bu, ildə demək olar ki, 2000 milyard
dollardır.
Hakerlər
vacib bir sualı gündəmə qoyurlar: “yaşıl sənaye inqilabının” qiyməti nə qədər
olacaq? Axı, "yaşıl texnologiyalar" ənənəvi enerji mənbələrinə əsaslanan
texnologiyalardan daha az effektivdir. Onların əksəriyyəti yalnız dövlət büdcələrindən
fəal şəkildə subsidiya aldıqları üçün mövcuddur. Əks təqdirdə, onlar ənənəvi
enerji mənbələri ilə rəqabət edə bilməzdilər - və bu təbii məhdudiyyətlərlə əlaqədardır.
Məsələn,
günorta saatlarında ekvatorda günəş şüalanmasının gücü hər kvadrat metrə 1
kilovattdan artıqdır. Yəni, hətta 50% fantastik səmərəliliyi olan bir
fotoelementlər ilə örtülmüş bir avtomobil, 10 at gücündən az gücə malik
olacaqdır. Ancaq günəş panellərinin səmərəliliyi daha azdır. Buna baxmayaraq, bir
çox dövlət günəş nəqliyyat vasitələri və hətta günəş aviasiyası layihələri üçün
qrantlar verir. Baxmayaraq ki, bu hələ ən məntiqli xərclərdir.
Flüoresens lampalar |
Ən
qorxulusu isə bir şeyə dəyər verərək onu "təmir etmək" üçün tələsəndə
başqa bir şeyi "sındırdığımızı" bilməməyimizdir. "Təbiət müdafiəçiləri"-nin
əksəri bir çox hərəkətləri edərkən fiziki qanunları ümumiyyətlə nəzərə almır. Məsələn,
ətrafdakıları qorumaq adı ilə bütün elektrik cihazlarını yandırıb söndürməyə
çağırdığımız məşhur "Yer saatı". Çox gözəl görünür, Ancaq yalnız sözdə...
Çünki müasir qlobal elektrik şəbəkələri belə fəaliyyətlər üçün nəzərdə
tutulmamışdır. Bu qədər qısa müddətə elektrik enerjisi istehsalını azaltmaq
mümkün deyil. O onsuzda istehsalatını davam etdiriləcəkdir. Turbinləri bir
saatlığına dayandırmaq olmaz. Yığılmalı olan elektrik enerjisini yığmaq üçün də
heç bir yer yoxdur. Nəticədə, karbon qazı atmosferə bu və ya digər şəkildə
atılacaq, ancaq bu halda heç bir fayda vermədən atılacaq.
Enerjiyə
qənaət edən flüoresent lampalar nə qədər yüksək səsli alqışlar aldı. Ancaq çox
keçmədən adi istifadəçilər sual verməyə başladılar: bəs axı, hansı şərtlərlə bu
lampalar hansı enerjiyə qənaət edir? Müsbət rəylərlə yanaşı, bu cür
işıqlandırma cihazlarının ciddi qüsurları müzakirə olunan çox tənqidi fikirlər
də görünməyə başladı.
Sonra məlum
oldu ki, ultramüasir LED lampalar da çox çatışmazlıqlara malikdir. Bu, əlbəttə
ki, "İlyiç lampasına" (red. adi işıq lampası) qayıtmağın vacibliyini
ifadə etmir, lakin hər hansı bir işi planlaşdırarkən bunun nəticələrini daha
diqqətlə qiymətləndirməyi də unutmamaq vacibdir.
İlyiç lampası və LED lampa |
Məsələn,
külək enerjisinin ekoloji təmizliyi barədə tez-tez eşidirik. Ancaq unutmamaq
lazımdır ki, enerjini küləkdən götürsək, onda bir yerdə bu daha da azalacaq.
Uzun müddətdir ki, bu enerji itkisinin qlobal miqyasda enerji tarazlığına təsir
etməyən dənizdəki bir damla olduğuna inanılırdı. Hələ 2004-cü ildə Amerikalı
elm adamları "bu damla" nın miqyası ilə bağlı araşdırmalara
başladılar. Ölçmələr və modellər göstərdi ki, ən böyük "Koliforniya külək
təsərrüfatları"-nın yerləşdiyi bölgələrdə artma və ya azalma ilə
temperatur dəyişikliyinin 2 dərəcə ola biləcəyinin mümkün olduğunu göstrədi.
İlk baxışdan az görünə bilər, amma bır sıra hallarda bu rəqəmlər həlledicidir.
Bu hal,
yerüstü hava kütlələrinin hərəkət sürətinin yavaşlaması ilə də izah olunur. Təcrübədə
bu, minimum və maksimum temperaturların artmasına səbəb olacaq: aşağı sürətlə hərəkət
edən hava yayda daha tez qızacaq və qışda daha tez soyuyacaq. Bununla yanaşı,
hava rejimində dəyişikliklərin hər yerdə baş verməsi üçün planet ərazisinin
yalnız 10 %-nin ilə külək rejimini dəyişdirmək kifayətdir. Ən pisi isə odur ki,
bu günə qədər müasir elm bu effektin qlobal istiləşmə ilə mübarizəyə müsbət
yoxsa mənfi təsir edəcəyini söyləyə bilmir.
"Yaşıl
nəqliyyat" haqqında danışanda unuturlar ki, elektrikli avtomobil özü
enerji vermir. Yalnız onu saxlayır və sonra kinetik enerjiyə keçirir. Enerji isə
hələ də istehsal olunmalıdır - nüvə, istilik və ya günəş elektrik
stansiyasında. Bizi karbohidrogen və nüvə energetikası olmayan əla elektrikli
vadilərə dəvət edirlər. Ancaq burada xoşagəlməz rəqəmlər də ortaya çıxır.
Ümumdünya
nəqliyyat parkı təxminən 1 milyard avtomobildən ibarətdir. Tutaq ki, bir
avtomobilin ortalama gücü 74 kilovat və ya 100 at gücünə bərabərdir (əslində
daha çox, lakin miqyası bizim üçün daha vacibdir). Beləliklə, 73 milyard
kilovat. Və Fransanın Observ`ER laboratoriyasına görə, 2005-ci ildə dünyadakı
bütün elektrik stansiyalarının ümumi gücü təxminən 2 milyard kilovat idi. Yəni,
bütün avtomobil mühərriklərinə quraşdırılmış güc onlara ötürülə biləcək bütün
mövcud elektrik stansiyalarının gücündən demək olar ki, 37 dəfə böyükdür.
Bütün bərpa
olunan enerji mənbələrinin gücü isə ümumiyyətlə istehsal olunan enerjinin onda
birinə yaxınlaşır. Yəni, elektrikli gözəl bir gələcəyə nail olmaq üçün enerjidən
istifadənin bütün digər sahələrindən imtina edilsə belə, avtomobillərin sayı ən
azı 370 dəfə azaldılmalıdır.
Əfsuslar
olsun ki, müasir texnologiyaların ortaya çıxması bəzi incəlikləri dəyişdirə bilər,
lakin hal hazırda karbohidrogenlərdən asılılığın əsas mənzərəsini dəyişməyəcəkdir.
Üstəlik, akkumlyator batareyalarının istehsal edilməyi üçün müxtəlif nadir
faydalı qazıntılardan asılılıq da əlavə ediləcəkdir.
Biz
insanlıq, mövcud fiziki və kimyəvi qanunlarla sıxışdırılmışıq və ümumiyyətlə,
manevr üçün az yerimiz var. Təəssüf ki, yalnız karbon tetravalentdir, günəş
enerjisinin axını da cazibə qüvvəsi kimi sabitdir, dəyişməzdir - bütün bu məlumatlar
bizə problemin şərtləri kimi verilir. Həm də özümüzə hesabat verməliyik ki,
bizim üçün mövcud olan həllər var, amma dəyişə bilməyəcəyimiz təbii məhdudiyyətlər
də var. Və başımızın üstündən tullanmaq cəhdləri isə təbii ki, əldəqayırma fəlakətlə
nəticələnəcək.
Tərcümə
edən: Rövşən Nəzərov
Комментариев нет:
Отправить комментарий